Rabu, 11 Mac 2009

Monolog.. (Part 1)

Tengah membaca tulisan kreatif kawan aku ni..tetiba aku jadi terfikir..
benda yang selalu keluar daripada mulut aku..kenapa kalau yang lelakinya setia..baik..penyayang..ambil berat..
kenapa selalu dia berpasangan dengan pompuan yang jauh berbeza dengan dirinya..
pompuan itu yang tidak setia.. kaki kikis.. mata duitan.. cemburu buta.. penipu..
dan macam-macam lagi.. dan kalau pompuan pun sama..
kalau dia jahat giler.. dapat plak guy yang baik hati budi.. sanggup wat apa saja untuk gembirakan hati dia.. sedangkan pompuan tu tak pernah nak hargai apa yang guy tu buat..kenapa ya.. kenapa tidak berpasangan yang baik dengan baik..
yang setia dengan yang setia.. yang penipu dengan penipu.. baru adil.. dan selalunya..
kalau dia kaki penipu.. dapat plak pasangan pun yang kaki penipu..
selalunya masing2 akan tertangkap.. kerana masing-masing dapat baca fikiran masing-masing.. maybe sebab tu kot..tul tak??
macam aku..
aku ni kurang penyabar sket kalau bab telefon..
line terputus-putus jer aku mulerla.. telinga jadi merah.. nak menyinga ajer..
tapi dalam bab lain aku lah paling cool.. no problem punyo..
sampai orang buat aku sampai separuh mati pun aku ok lagi.. cool lagi.. pakwe lame aku plak.. dalam bab fon penyabar..
sampai berpuluh-puluh misscall.. nak dekat ratus selagi tak angkat.. aku pun tak pernah buat macam tu.. kalau call x angkat.. manalah tau dia bizi ker kan..
pandai2la call aku balik ke lepas tu kan..
tapi dalam bab lain.. punyerlah gelabah.. silap jalan pun boleh bergaduh.. aku yang dipersalahkan.. mase tu plak aku tak reti bawak keter..
kalau tak.. biar aku yang bawak..
setakat sesat dalam malaysia ni nak ke mana sangat kan?...
Dalam bab lain.. aku ni boleh la kot dikatakan romantik.. suka bagi hadiah..
n buat puisi letak dalam frame bagi dia..
tapi sekali aku tanya apa ayat last dalam puisi yang tergantung kat bilik die pun dia tak tau. sedangkan yang lastu nama dia.. betapa aku sendiri menghayati puisi aku tu.. untuk dia.. tapi.. hurmm.. last-last aku dah jadi tangan kayu..
berazam taknak tulis puisi atau sajak lagi.. sebab dah banyak sangat tak dihargai perasaan yang terkandung di dalamnya..
Dan bab lagi satu.. bab duit..
aku ni jenis tak berkira.. orang tak berkira ngan aku.. aku lagi tak berkira ngan orang.. tapi diungkit plak duit dia banyak kuar masa first year ngan aku.. memang aku akui..
aku pernah tengok buku asb dier..
kuar duit memanjang.. tapi untuk belanja kuar la.. bukan bagi aku..
tapi kenapa sampai bertahun-tahun bersama yang tu yang diungkit..
sedangkan aku ni plak.. dan mengalahkan mak dia.. siap warning jangan mintak duit ngan mak ayah lagi.. takder duit cakap kat aku..
walaupun aku masa tu tak kerja lagi.. tapi ptptn aku ader gak wat support.. kuar nagn dia pun.. purse aku ngan dia.. nak bayar jer kuar purse aku.. ek alih-alih abang yang beli..
memang r.. dia yang beli sebab dier yang bayar.. tapi duit aku tu beb..
tak pernah nak hengat.. dua minggu kuar oklah duit dier.. dua minggu last tu memang sure aku yang support.. termasuk duit belanja makan kat tempat kejer dier sekali...betul.. aku tak berkira.. sampai last2 pun aku tak berkira dengan dia..
sebab aku tau dia banyak tolong aku.. tapi kenapa macam aku langsung tak kuar duit.
langsung tak tolong dia..tak berguna langsung..
sedangkan aku la yang selalu kener tengking.. bab remeh temeh..
bukan tau nak tegor cara baik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rajin-rajinkan tinggalkan komen anda..