Rabu, 11 Mac 2009

Amanat Buat Suami..

Di suatu keheningan malam..
Aku berlutut di sejadah alam...
Merenung kembali bingkisan silam..
Tika ijab kabul yang kini berbalam..

Wahai suami..
Tidakkah ada belas di hati...
Tika tangan sasamu singgah di pipi..
Tendangan kakimu tertumpu ke sisi..
Meninggalkan aku terjelepok menahan diri...

Wahai suamiku..
Dimana cahaya kasih sayangmu...
Yang tercurah hanya buatku dulu...
Disaat hanya seminggu bergelar surimu...
Aku dikasari amarah lelaki seegomu...

Duhai suami...
Isteri amanat Ilahi...
Untuk dijaga dan disayangi..
Dibaja dan disuburi dengan berahi...
Bukan tumbukan dan caci maki...

Buat suamiku...
Tercerai sudah tali yang pernah bersatu...
Seawal dua bulan ijab kabul berlalu...
Aku pergi bersama benihmu di dalam rahimku...
Akan ku bangkit kembali bersama anakku...

Amanat buat suami...
Kehidupan bersamamu ku tangisi...
Menghancurkan hidupku tanpa kusedari...
Biarlah aku bersama anak ini...
Mengharungi hidup yang pernah kau calari...
Selamat tinggal wahai suami..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rajin-rajinkan tinggalkan komen anda..