Isnin, 12 Oktober 2009

Mungkin cinta abadiey?

Perjalanan hidup aku..penuh onak dan duri kini…membesar di kampung..
menyambung pelajaran di ibu kota.. bercinta itulah kenangan terindah buat aku
sekarang..
kerana aku telah mengkhianati sebuah cinta yang agung dalam tanpa aku sedari..
Aku memutuskan hubungan lantaran tidak tahan dengan sikapnya sewaktu itu..
bukan berniat mengecewakan dia.. tapi hanya untuk memberikannya pengajaran..
namun aku alpa.. dalam waktu menunggu perubahan dirinya..
aku terjebak dalam permainan seseorang yang paling aku benci sekarang..
orang yang meragut semua kebahagiaan yang bakal aku kecapi..
seseorang yang kejam menyebabkan aku tidak sedar semua tindakan..
yang  memburukkan lagi keadaan.. saat pertama aku memandang wajah dia..
aku terus alpa pada siapa aku.. tanggung jawab aku.. tanpa aku sedari..
aku dan keluarga hanya mampu menurut semua kata-katanya..
dua bulan usia perkenalan.. aku hanya menurut berkahwin dengannya..
sumpah aku tak dapat berfikir dengan waras.. keluargaku juga begitu..
dalam usia perkenalan kami.. aku telah pun disakiti..
pipiku sering menjadi mangsa tamparan tangan sasanya..
rambut ku juga hamper menampakkan kulit kepala..
namun kenapa aku masih sudi untuk mengahwininya.. waraskah aku ketika itu..?

Perkahwinan ku terus membuahkan benih lantaran niat suci nya untuk terus
mendapatkan
zuriat lantaran zuriat pertamanya tidak sempat dipangku di bawa lari oleh bekas
isterinya.. lantaran kasihan aku bersetuju.. namun sudahlah mendung..
terus hujan belum sempat ke petang.. seusia seminggu perkawinan aku
mula disakiti disepak terajang..
dan aku hanya mampu bertahan selama 2 bulan sahaja..
di sepak terajang.. dimaki hamun setiap malam.. aku masih mampu bertahan
dan bersabar..namun dek kerana ugutan bunuh dan cubaannya untuk membunuh
zuriat dalam rahimku membuatkan aku nekad melanggar taklik yang telah dilafazkan..


Kini aku telah bergelar seorang ibu.. Kepada Adam Nurhakimi…
masalah baru menjelma.. permintaan ibu yang risaukan kami dua beranak di
perantauan..
aduh.. semua menyalahkan aku kerana mengecewakan cinta aku yang dulu..
seluruh keluarga aku menyayangi nya.. termasuk nenek aku..
ye lah usia 5 tahun bercinta aku sia-siakan..  aku juga menyesal
dengan apa yang terjadi.. dan aku lebih berhati2.. aku menuruti kata ibu..
membuka peluang setelah setahun hatiku terkunci.. dalam pencarian aku..
pelbagai ragam manusia aku jumpa.. namun tidak seorang pun yang mampu
membuatkan aku jatuh cinta semula.. mungkin betul telahan ku suatu waktu dulu..
cintaku hanya satu.. dan sekali seumur hidupku.. ya..
cintaku buat dia.. setelah gagal dalam pencarian..
aku sekarang yakin dengan hatiku.. hanya dia yang pernah aku cintai..
hanya dia yang boleh membuatku jatuh cinta berkali-kali..
buktinya biarpun dia sering menengkingku di suatu waktu dahulu…
menyakitkan hati aku.. namun aku masih menyayangi dia.. seluruh hidup aku ..
aku sandarkan pada dia.. sanggup berkorban apa saja untuk dia..
namun kerana ingin mengubah sikapnya itulah aku telah melakukan suatu
kesilapan yang memakan masa seumur hidupku sebagai balasan..

Mulai saat ini.. biarlah aku bawa cinta yang telah terluka itu kemas di
dalam hatiku.. seumur hidup jika ditakdirkan cintaku memang milik dia..
aku pasrah kerana aku terlalu menyayangi dia.. aku teringin melihat dia bahagia..
kerana aku tidak layak lagi untuk membahagiakan dia.. aku relakan dia
mencipta bahagia kerana aku tidak berpeluang lagi… semua itu kerana salah aku..
kesilapan aku sendiri.. yang alpa dalam menilai.. mungkin juga aku jauh dari
rahmat yang Maha Esa menyebabkan aku terjebak tanpa kerelaan ku..
aku pasrah hidupku kini hanya milik Adam Nurhakimi dan cintaku buat
dia terkubur abadi.. 
 
Aku relakan dia mencipta bahagia... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rajin-rajinkan tinggalkan komen anda..